JOOGA PRAKTIKA


 
Ainult jõust ja heast füüsilisest vormist tihti ei piisa tasakaalu ja sisemise rahu saavutamiseks. Seetõttu on OMAklubi rühmatreeningute üheks haruks jooga, mis lisaks liikumisele pakub võimaluse keskenduda iseendale ning leida endas rahu ja vaimse tasakaalu.  OMAklubi joogatundide fookus on kombineeritult nii meditatiivse ja rahustava hingamise, füüsilise treeningu, kui ka emotsionaalse vabanemise peal.


JOOGARÕÕM - joogatund, kus fookus on hingamisel ja klassikaliste jooga liikumiste ning asendite õppimisel. Peamine tähelepanu on iseendal ja sellel rõõmul, mida me enda sees kanname - hingates sügavalt ja rahustavalt ning liikudes jooga põhimõtetele vastavalt, kindlalt, vabalt ja mugavalt. Praktika algab meditatiivse hingamise ja pühendumisega ning seejärel tehakse läbi soojendavad harjutused, päikestervitusest lähtuvad liikumised, püstised ja istuvad asendid, jõuharjutused, taastavad asendid ning kõige lõpuks taas rahustav lõdvestus ja puhkus. Joogarõõmu tund on ülesse ehitatud Vinyasa jooga põhimõtetel ja tõekspidamistel ning sobib erineva tasemega praktiseerijatele, sest õpetaja liigub tunnis ringi ja annab soovi korral ning vajadusel osalejatele individuaalset tagasisidet.

OMAJOOGA - klassikalistel päikesetervitustel põhinev joogatund, kus eesmärgiks on arendada liikuvust, tunnetada oma keha, avastada piire ning märgata hingamise osatähtsust liikumises ja füüsilises arengus. Omajooga tähendab pühendumist iseendale ja lahti laskmist meid ümbritsevast, mistõttu põhirõhk on iga osaleja individuaalsel praktikal ja teekonnal, millele õpetaja tunnis kaasa aitab, seda toetab ja soodustab.
Tund algab pühendumise ja fookuse enda sisse toomisega ning sealt edasi liigutakse läbi soojenduse juba vinyasa seeriate ja erinevate asendite juurde õpetaja juhendamisel sellises vormis, nagu igale osalejale sobib. Sageli praktiseeritakse selles tunnis väljakutsuvamaid asendeid ja liikumisi, mistõttu sobib Omajooga tund ka kogenenumatele joogatajatele, kellele päikesetervituse seeriad (vinyasa) ja muud joogaasendid juba tuttavad ning, kes soovivad nautida kulgemist hingamise ja taustamuusika saatel.

HEEROSJOOGA - Mõeldud treenijatele, kes pühenduvad erinevatel spordialadel ent vajavad lisaks tugevatele treeningutele aega ja hetke iseendale. Samuti sobilik neile, kes puutuvad joogaga kokku esmakordselt ning soovivad algselt rohkem jooga füüsilisele poolele pühenduda. Tunnis pannakse suurt rõhku hingamisele ja dünaamilistele liikumistele. Arendatakse liikuvust, tasakaalu ning vastupidavust.  Heerosjooga tund on üles ehitatud põhimõttel, kus tehakse ühte ja sama liigutuste blokki läbi 2-3 korda, et harjuda, areneda ning jõuda praktika nautimiseni. Eriti sobiv tund meestele ja naistele, kes ei ole seni söandanud jooga praktikasse minna arvates, et nad ei paindu piisavalt või pole piisavalt meelelised, kuid soovivad seda oma treeninggraafikusse lisada ja seeläbi arendada liikuvust, tasakaalu ja meelerahu.

JOOGA KÜÜNLAVALGEL - Rahustav ja taastav joogapraktika, kus esimene tunni pool on üles ehitatud lõdvestavate liikumiste ja asendite põhjal ning teine pool tunnist on pühendatud joogaunele (nidra) ehk sügavale lõõgastusele ja meditatsioonile.
Lisaks rahulikule praktikale ja lõõgastusele on tunnis valgustuseks vaid küünlad, et lubada meeltel puhata ja rännata igapäevasest olemisest-tegemisest enda sisse ja rahuneda. Tund sobib nii esmakordselt joogaga tutvust tegijaile, kui ka edasijõudnud praktiseerijatele.


PILATES - treening, mis keskendub hingamisele ning kontrollitud liigutuste läbi arendab peamiselt süvalihaste tööd ent samas koormab keha tasakaalustatult. Tunnis arendatakse koordinatsiooni ja liikuvust ning peamine fookus on rühi parandamisel. Enamus tunnist toimub treeningmatil ning sageli kasutatakse lisaks ka erinevaid abivahendeid.
Pilates on klassikaline harjutuste süsteem, mis põhineb J.H. Pilatese õpetustel ja filosoofial, kus peamiseks eesmärgiks on läbi füüsilise tasakaalu saavutada ka vaimne tasakaal.

Soovitav on treeningplaan läbi käia OMAklubi treeneriga, et tagada ohutu treeningkoormus, piisav areng ja motivatsioon.
Selleks broneeri endale esmakohtumine.